persian aikido
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

چه كسی خانه را آتش زد؟

اذهب الى الأسفل

چه كسی خانه را آتش زد؟ Empty چه كسی خانه را آتش زد؟

پست  amir_king الأربعاء مارس 23, 2011 4:13 am

چه كسی خانه را آتش زد؟
ارسـال شده توسط Lord Rayden در7 روز پيش
7.5

امتیاز اعضـــــــا :
(48 عضو امتیاز داده اند.)
8.0

امتیاز شمــــا :
0
0

1. 0
2. 0.5
3. 1
4. 1.5
5. 2
6. 2.5
7. 3
8. 3.5
9. 4
10. 4.5
11. 5
12. 5.5
13. 6
14. 6.5
15. 7
16. 7.5
17. 8
18. 8.5
19. 9
20. 9.5
21. 10

روز به روز بر تعداد بازی های FPS، به خصوص در سبك نظامی افزوده می شود. فروش خیره كننده Call of Duty هر ناشری را ترقیب می كند تا بازی ای در این سبك بسازد و پولی به جیب بزند. اما در میان این عناوین چه تعداد از آن ها موفق می شوند از دیگر بازی ها و یا Call of Duty متفاوت تر یا بهتر باشند؟ کمپانی THQ به تازگی جدیدترین بازی خود یعنی Homefront را آماده عرضه كرده است. بازی ای كه از لحاظ پیش فروش خیلی خوب عمل كرده و اعتقاد دارد Homefront می تواند به یك سری بازی پول ساز برای آن ها تبدیل شود.

داستان


داستان Homefront بسیار غنی و تأمل برانگیز است. در این بازی داستانی را مشاهده می كنیم كه شاید در نگاه اول سوژه ای تكراری داشته باشد، ولی عمق بالایی در آن وجود دارد. داستان را جان میلیوس (John Milius) نوشته و در كارنامه خود Apocalypse Now و Red Dawn را دارد كه هر كدام از آثار بزرگ تاریخ سینما هستند. Homefront روایت گر داستانی تخیلی در آینده ای نه چندان دور است. در سال 2012 رئیس جمهور كره شمالی کیم جونگ-ایل (Kim Jong-il) می میرد و سال بعد پسر او کیم جونگ-اون (Kim Jong-un) رئیس جمهور می شود. پس از یك دوره سخت اقتصادی برای آمریكا، این كشور از نظر دفاعی ضعیف می شود و كره شمالی با اتحاد با ژاپن، چین و كشورهای دیگر در آسیای شرقی به آمریكا حمله می كنند و تمام مردم بی گناه آنجا را می كشند. شما در بازی در نقش یك خلبان هستید كه توسط نیروهای كره شمالی دستگیر می شوید. در میان راه، گروهی شما را نجات می دهند و متوجه می شوید که مردم معمولی آمریكا حذبی به نام مقاومت (Resistance) تشكیل داده اند تا در مقابل كره ای ها بجنگند. داستان Homefront تحت نظر CIA و یكی از مأموران این سازمان یعنی آقای تاءِ کیم (Tae Kim) نوشته شده است. در حقیقت اصل داستان، این موضوع را به میان می آورد كه آسیای شرقی و خاورمیانه در حقیقت دشمنان اصلی كره زمین هستند و اگر جلوی آن ها گرفته نشود، فاجعه ای مثل داستان Homefront رخ خواهد داد. در این بازی ما آسیای شرقی را می بینیم كه در بطن یكی از منفورترین و قوی ترین كشورهای جهان به آمریكا حمله نظامی می كنند. از آن طرف، خاورمیانه با بالا بردن سرسام آور قیمت نفت و تحریم های صادراتی حمله ای اقتصادی به آمریكا می كند. در Homefront بارها و بارها كودكان و زنان بی گناه را می بینید كه به صورت كاملاً نمادین توسط سربازان كره شمالی كشته می شوند. این بازی در حقیقت سعی دارد جامعه غرب، به خصوص جوانان آمریکایی را با نشان دادن این صحنه ها و برانگیختن حس وطن پرستی آن ها ضد شرق قرار دهد. Homefront را می توان یك ایدئولوژی و یك تلقین دانست كه سعی دارد هدفی بیش از هدف معمولی یك بازی را پیش ببرد. در سال های گذشته بازی های نظامی در این امر پیشتازی كرده اند، ولی هیچ یك به اندازه Homefront حرف خود را رك و پوست کنده نزده اند.

گرافیك


بازی با موتور UE3 ساخته شده و نقاط ضعف و قوت خود را دارد. استفاده از رنگ های گوناگون و شاد بسیار زیبا جلوه می كند و محیط ها پر از وسایل و اشیائی كه از نظر هنری بازی را بسیار غنی جلوه می دهند، است. مكان های بازی بسیار بزرگ هستند، ولی حیف كه Kaos نمی گذارد از این فضاها استفاده كنیم و شما خود را خیلی محدود حس می كنید. اگر در محیط بچرخید، مشاهده می كنید که محیط هایی كه به آن ها دسترسی ندارید، خیلی با جزئیات ساخته شده اند، ولی شما باید فقط یك مسیر خطی را پیش بروید كه حتی در بعضی مواقع به دلیل جلو نیامدن هم تیمی هایتان، مكان های روبرو باز نیستند و تا آن ها با شما همراه نشوند، نمی توانید پیش بروید. بافت ها بین خوب و ضعیف دسته بندی می شوند، ولی خوشبختانه به دلیل اشیاء فراوان، زیاد به چشم نمی آیند، ولی متأسفانه بافت های بسیار بی كیفیت هم دیده می شوند. سایه زنی بد نیست، ولی با لبه های بسیار ناصاف هم روبرو هستیم. فریم بازی در مواقع انفجار بسیار افت می كند و ما با لبه های ناصاف و یا دیر لود شدن دور دست (به خصوص درخت ها) روبرو هستیم. جلوه های آتش خوب نیستند، ولی Draw to Distance خوب كار شده است. انیمیشن های بازی هم در مقابل Call of Duty هیچ حرفی برای گفتن ندارند.

موسیقی/صداگذاری


صداگذاری خیلی خوب است و به خوبی در القاء فضای غم انگیز و جنگ زده آمریكا كمك می كنند. صدای جیغ زن ها و شیون كودكان، وحشتی كه كره شمالی آفریده را نشان می دهند. صدای اسلحه ها هم خوب است و صداگذاران شخصیت ها هم كار خود را به خوبی انجام داده اند (هر چند بازی شخصیت های زیادی ندارد). موسیقی کار آقای متیو هاروود (Matthew Harwood) است که خیلی هم خوب كار شده، البته در بعضی قطعه های رزمی ما تم هایی نه چندان نوآور را می شنویم. موسیقی در آراستن صحنه های احساسی خیلی خوب كار كرده و وقتی روند آرامی می گیرد، خیلی زیبا جلوه می كند.

گیم پلی


گیم پلی Homefront همانند Call of Duty و Medal of Honor است، اما از آنجایی كه ما در نقش نیروهای معمولی و ساكنین غیرنظامی آمریكا قرار می گیریم، بازی كمی سخت تر و به قولی واقع گراتر از آن عناوین است. سازندگان سعی دارند رابطه درستی بین داستان و گیم پلی ایجاد كنند كه متأسفانه در این امر موفق نبوده اند. هیچ بالانس مناسبی بین داستان و گیم پلی وجود ندارد. این موضوع در بعضی مواقع باعث می شود تا روند پیشروی بازی خیلی كند به نظر برسد. در حالیكه Call of Duty سعی می كند بازی سریعی باشد، Homefront در پرداختن به نكته قوت خود آسیب می بیند. مراحل از نظر ظاهر خیلی متنوع و واقعی هستند، ولی در گیم پلی به تقلیدی از Call of Duty منتهی می شوند. تعداد اسلحه ها بسیار زیاد است و این خود یك نكته بسیار مثبت است. هوش مصنوعی دشمنان خوب نیست. آن ها هیچ واكنشی در مقابل نارنجك انجام نمی دهند و اگر بیرون از سنگر به سمت آن ها شلیك كنید، بجای سنگر گیری، به سمت شما شلیك می كنند. بازی دارای باگ هایی هم هست. مثلا در بعضی مواقع بین یك شخصیت دیگر و دیوار گیر می كنید و تا بازی را Restart نكنید، نمی توانید پیش بروید. بعضی مواقع یاران خودی به مكان های عجیبی مثل آسمان و یا دیوار شلیك می كنند! بازی همانند Call of Duty اینطور است كه تا وقتی كه جلو نروید، تا همیشه دشمنان به سمت شما می آیند و تمام نمی شوند. متأسفانه حركات آن ها خیلی خطی است و همیشه یك مسیر را بدون هیچ تغییری طی می كنند و حتی پس از موقعیت یابی در محیط، باز هم از همان تاكتیك جنگی قبل استفاده می كنند. بخش چندنفره بازی به لطف كمك های فراوان Digital Extreme بسیار عالی است. Kaos Studios قبلا با Frontline نشان داده بود که می تواند بازی های خوبی در قسمت چندنفره بسازد. متأسفانه بازی دارای بخش Co-Op نیست كه این خود یك مشكل بزرگ در چنین بازی است. در نهایت گیم پلی Homefront حرف جدیدی برای گفتن ندارد و حتی حرف های تكراری این سبك را به شكلی ناقص و ناپخته به مخاطب تحویل می دهد. در سالی كه بازی های بزرگی در سبك FPS در حال عرضه هستند، Homefront آنچنان نمی درخشد.

نتیجه گیری


Homefront بازی بدی نیست و نكات مثبتی مثل داستان متفاوت و بخش چندنفره استاندارد دارد، ولی وقتی آن را در كنار بازی های بیشمار این سبك قرار می دهیم، واقعاً حرف جدیدی برای گفتن ندارد. Homefront یك تقلید است كه در بعضی مواقع در تقلب كردن هم عقب می ماند و زود از خاطره ها فراموش می شود. اگر علاقه بسیار زیادی به سبك FPS نظامی دارید، پیشنهاد می كنم Homefront را تجربه كنید.

نویسنده: حمیدرضا نیکوفرچه كسی خانه را آتش زد؟ 960374_20110315_640screen022چه كسی خانه را آتش زد؟ 960374_20101006_640screen001

amir_king
کاربر خوب
کاربر خوب

Posts : 204
Join date : 2010-11-02

بازگشت به بالاي صفحه اذهب الى الأسفل

بازگشت به بالاي صفحه

- مواضيع مماثلة

 
صلاحيات هذا المنتدى:
شما نمي توانيد در اين بخش به موضوعها پاسخ دهيد